Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Rachunek za gaz

Blog:  zabki2015
Data dodania: 2018-12-06
wyślij wiadomość

Cóż zazwyczaj końcówka roku to różne podsumowania, a następnie postanowienia :D 

Dostaliśmy rachunek za gaz za listopad, a tym samym mogę podsumować rok zużycia gazu.  Dla tych co nie znają konstrukcji budynku kilka danych:

- temperatura 21-22 stopania.

- parter 115m2 użytkowej

- dom zbudowany na płycie fundamentowej 140m2, izolacja ciągła 20cm styropianu

- ściany pustak max, plus 20 cm termoorganika grafit 

- wełna rockwool 0,035 we wiązarach 30cm, plus 10cm w połowie domu jako wygłuszenie akustyczne

- okna 3 szybowe na profili Schuco, drzwi Hormann 

- piec Immergas , wszędzie podłogówka (w płycie fundamentowej) 

Rok ogrzewania i ciepłej wody* kosztował nas 1451,6zł. 

ps. 

- nie używamy kominka (bo go jeszcze nie mamy :))) )

- pierwszy miesiąc grudzień 2017 to wygrzanie budynku, do marca nie było sufitów podwieszanych i grzaliśmy na 20 stopni. 

- * ciepła woda do kąpieli była używana od lipca gdyż wtedy zamontowaliśmy wannę wcześniej tylko krany.

- rekuperator został uruchomiony w połowie października 2018 i dopiero wtedy zlikwidowaliśmy wentylację grawitacyjną.    

Dlatego realne zużycie gazu będzie w tym roku acha mieszkają dwie osoby :)




32Komentarze
Data dodania: 2018-12-06 10:14:00
Świetny wynik 😉 odpowiednia izolacja robi swoje.
odpowiedz
Data dodania: 2018-12-06 12:28:42
myślę, że dodatkowo dbanie o wszystkie szczegóły typu sklejanie wiatroizolacji, dobre ocieplenie wieńca itd. itd :))
odpowiedz
Data dodania: 2018-12-06 11:17:38
Ale auper
Mieszkanie 51 metrów środkowe ciepłe słoneczko wpada 1650 zł rocznie a tu taki wynik i woda do tego na 140 metrach no proszę a pamietalisvie żeby buty wyczyścić bo napewno Mikołaj też u was był i parę stowek zostawił Bez urazy pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2018-12-06 12:26:51
140m2 to cala powierzchnia płyty fundamentowej - fundamentu grzejnego, :)) ale rzeczywiście w porównaniu z 51m2 wypada bardzo dobrze :))))) a na MIkołaja liczę dziś:D
odpowiedz
Odpowiedź do violka10
Data dodania: 2018-12-06 13:09:22
:)
Faktycznie nie doczytałem ;) oby Mikołajki były owocne :) Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
birbi  
Data dodania: 2018-12-06 14:06:25
Ahh... Ten moj cudowny piec ( mam nadzieję ze zadowolony z wyniku) ahh... Te moje cudowne drzwi :D Mamy proporcjonalne wyniki u mnie 30% wiekszy metraż no i 30% większy rachunek za gaz :D
odpowiedz
Data dodania: 2018-12-06 21:09:23
hehehehe dokładnie Twoje rozwiązania się sprawdzają :))) dzięki za polecenie, a z wyniku pewnie, że tak!
odpowiedz
Odpowiedź do birbi
Data dodania: 2018-12-06 21:28:53
Grzejecie non stop czy w określonych przedziałach czasowych? Macie jakieś sterowniki dla każdego z pomieszczeń czy jeden na cały dom? Możesz podać ile m3 zuzyliscie przez ten okres co pokazałeś wykres?
odpowiedz
Data dodania: 2018-12-07 08:55:21
Martusia grzejemy non stop jak również nie zmieniamy temperatur na noc czy jak idziemy do pracy. Piecem steruje czujnik pogodowy, który w zależności od temperatury na zewnątrz ustawia temperaturę wody w rurkach. Dodatkowo mamy jeden czujnik temperatury w salonie, który włącza i wyłącza piec (ustawione 21,2 stopnia a że bezwładność płyty duża to dopija do 22, ) Ale jak dostanę wypłatę kupię 5 czujników (sypialnie, łazienka) i belkę sterującą na rozdzielacz :D
odpowiedz
Odpowiedź do martusia91
Data dodania: 2018-12-07 09:12:00
Rozumiem, dzięki za info. Podasz ile m3 Wam zużył kocioł przez ten czas?
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2018-12-07 13:16:04
przez ten rok 690m3 ;)) a do 1200m3 jest najniższa opłata ponoć :D
odpowiedz
Odpowiedź do martusia91
Data dodania: 2018-12-07 12:39:24
A i jeszcze jedno prośba - ile m3 na dobę zużywa Wam kocioł?
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2018-12-08 08:10:54
:)) teraz było 90m3 za miesiąc wiec średnio 3m3 na dobę.
odpowiedz
Odpowiedź do martusia91
Data dodania: 2018-12-07 01:18:31
Super. Ja mam cichą nadzieję że zmieścimy się w 2000. Też zrobię sobie takie podsumowanie kiedyś :) teraz w UK mogę zrobić ale po co :P
odpowiedz
Data dodania: 2018-12-07 08:57:01
:))) a drogi gaz u Królowej? mam siorkę w angli ale ona mieszka nad restauracja i w ogóle nie grzeje więc nie wie:))))))
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
Data dodania: 2018-12-07 11:45:39
Szczerze to nie wiem. Wchodzę na porównywarkę wybieram najtańszego dostawcę i podpisuje kontrakt na rok. Place ile trzeba i za rok to samo. O ile się nie mylę to droższy niż w pl ale przeliczsjac na zarobki to dużo tańszy :) Teraz za listopad miałem 80£ za gaz i prąd. W tym ogrzewanie i ciepła woda. W domu ustawione 22 w dzień i 20 w nocy.
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2018-12-07 11:59:31
Aż sprawdziłem i tak: Gas Unit Rate - 3.94p per kWh Gas Standing Charge - 24.56p per day Ale nie mam pojęcia ile w pl wychodzi
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2018-12-07 13:13:41
Na fakturze sam gaz 0,0899zł za kwh - no ale PL sporą część stanowią opłaty stałe ale jak ostatni rachunek przedzielę na m3 to wychodzi 2,13zł /m3,
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
Data dodania: 2018-12-07 08:32:13
Bardzo fajny wynik. Zmotywowana wysypem takich podsumowań, podsumowałam wczoraj prądożerność naszej pompy. Wiedziałam, że utrzymanie domu kosztuje mnie mniej niż 40m2 mieszkanko ale i tak byłam pod wrażeniem. Nie licząc wygrzewania posadzek (bo to kosztowało dobre 1,5 tysiąca) wychodzi nam średnio 220zł miesięcznie na prąd dla pompy (ogrzewanie domu i wody). Grzejemy 3 kondygnacje po niespełna 80m2.
odpowiedz
Data dodania: 2018-12-07 09:03:52
Pompa ciepła to świetna rzecz! też ją rozpatrywaliśmy jednak okazało się, że budują gazociąg, no a wiadomo inwestycja w kotłownie gazową 1 do 4 vs pompa. Przynajmniej 3 lata temu tak to wyglądało jak robiłem kosztorys:)
odpowiedz
Odpowiedź do wenaplus
Data dodania: 2018-12-07 11:50:32
U nas gaz musiałby iść w drodze prywatnej, 23 współwłaścicieli. Połowa nie żyje, część za granicą, część to typowy kargul: nie bo nie. Musiałabym się bujac ze służebnością na przesył mediów. Pompa wyszła szybciej :)
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2018-12-07 12:24:01
nie no jasne... nie ma co myśleć w ogóle tez bym pompę założył no i fotowoltaikę ;))
odpowiedz
Odpowiedź do wenaplus
Data dodania: 2018-12-07 13:52:49
Fotowoltaika powstanie jak budżet pozwoli :)
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2018-12-08 08:14:08
u nas ta sama sytuacja, choć możne nie zużywany dużej ilości prądu jak wy ale podobają mi się te rozwiązania :)))
odpowiedz
Odpowiedź do wenaplus
Data dodania: 2018-12-07 11:23:57
Super wynik :) 1. Czy byly wygrzewane wcześniej wylewki jeśli tak to ile czasu i ile m3 to zjadlo? 2. Jaka średnio temperatura zasilania podłogowki np. Jaka temp wody przy 0 stopni? 3.jaka grubość wylewki betonowej? 4. Czy wszędzie są płytki czy może inna okładzin? Z góry dzięki za info :)
odpowiedz
Data dodania: 2018-12-07 12:22:57
dzięki :)) Ad. 1 nie mamy wylewek płyta fundamentowa. Była wygrzewana do 45 stopni na wyjściu z pieca, nie wiem ile poszło m3 :) Ad 2. obecnie przy 6 stopniach na dworku 32 stopnie na piecu ale więcej niż 38 nie widziałem. Ad.3 płyta ma 20cm betonu, rurki na -5cm Ad4. tak, wszędzie gres
odpowiedz
Odpowiedź do aniaikarol
Data dodania: 2018-12-07 14:38:12
A jak długo była wygrzewana płyta fundamentowa?
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2018-12-08 08:16:53
wiesz co dokładnie nie pamiętam ale było tak, że co dzień o 2 stopnie do góry podnosiłem ręcznie piec. ale od jakiej temperatury zaczynałem? wiem, że do 45 doszedłem.
odpowiedz
Odpowiedź do aniaikarol
Data dodania: 2018-12-16 20:36:09
Hej, to rewelacyjny wynik u nas raczej niemożliwy do osiągnięcia. Samo grzanie CWU latem to koszt rzędu 160zl miesięcznie. Po włączeniu ogrzewania rośnie do 400zl na miesiąc. Dom 160m2, parterowy plus garaż 40m2. Gratuluję wyniku!
odpowiedz
Data dodania: 2018-12-17 08:22:14
Dzięki :) ale 160zł miesięcznie za grzanie wody to rzeczywiście sporo... choć zależy ile osób u nas dwie. I przyznam się, że nie oszczędzam jakoś specjalnie tzn. co prawda zwykle prysznic ale przecież co najmniej raz dziennie, a latem dwa to minimum :).
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
Data dodania: 2018-12-19 17:21:59
Wiem, że jak na CWU to sporo, ale jest to spójne z rachunkami za wodę. Są trzy kobiety w domu, kąpanie na okrągło, sam rozumiesz :) A u Was ile kosztuje miesięczne CWU (z opłatami stałymi)
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2018-12-19 20:41:58
3 kobiety w domu ja pierdziele heheheheh 32 do 59 zl w miesiącach letnich. ROBERT podziwiam 3 laski..... hehehe
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l

Rekuperacja filtry....

Blog:  zabki2015
Data dodania: 2018-11-27
wyślij wiadomość

Po miesiącu do włączenia rekuperatora zgłosił nam spadek ciśnienia... no więc instrukcja info o błędach. Oczywiście sprawdzić filtry - jakże ogromne było nasze zdziwienie gdy otworzyłem puszkę na wlocie powietrza do domu -  tzw. filtr wstępny. Tak to ten kwadratowy na dole po miesiącu działania, a nie mieszkamy w centrum miasta! 

No więc szybki zakup i wymiana ale reku dalej zgłasza inny komunikat: "ochrona hałas" WTF????

Znów instrukcja i co? sprawdź filtry hmmmm no więc drabina otwieram wszystkie anemostaty wyciągające powietrze z domu, na których mam założone filtry stożkowe, a tu??? to samo efekt poniżej ten z zieloną obwódką. 

Jak ktoś mi powie, że rekuperacja to zbędny wydatek i, że nam to nie potrzebne....

A może po prostu nie sprzątamy w domu?? :D:D:D:D:






40Komentarze
Data dodania: 2018-11-27 11:41:23
Tak niestety wyglądają filtry i u nas. Aż strach pomyśleć czym palą sąsiedzi i co my wdychamy wychodząc na dwór. Zobaczycie latem - będą trochę czystsze :) Pozdrawiam.
odpowiedz
Data dodania: 2018-11-27 14:15:59
...ja się zastanawiam co jest w centrum miasta skoro na wsi tak to wygląda.
odpowiedz
Odpowiedź do wymarzonagienia
morgun  
Data dodania: 2018-11-27 12:43:25
a mocno dymią sąsiedzi u was? po miesiącu to aż nieprawdopodobne, żeby tak brudne filtry były.
odpowiedz
Data dodania: 2018-11-27 14:15:10
właśnie nie, większość domów ma gaz no ale mają też kominki.
odpowiedz
Odpowiedź do morgun
Data dodania: 2018-11-27 15:04:20
Nieprawdopodobne? U nas tak ostatnio wyglądał filtr po TYGODNIU. Nie wiem co za kalosze trafiły gdzieś w okolicy do pieca... Ten, który zbiera powietrze z domu był czyściutki. Tzn był odrobine biały bo zapomnieliśmy wyłączyć rekuperację podczas szlifowania gładzi :D Ale nie był brudny z czarnego syfu. Latem faktycznie filtry trzymają się znacznie dłużej.
odpowiedz
Odpowiedź do morgun
Data dodania: 2018-11-27 22:11:58
:)) u nas nie szlifowaliśmy juz :)) no ale rozumiem, że po budowie sporo kurzu może jeszcze być zobaczymy dalej co będzie :).
odpowiedz
Odpowiedź do wenaplus
Data dodania: 2018-11-27 21:04:33
U mnie też nieciekawie wyglądają filtry... No ale tak czy siak nie odrzuca mnie nadal wizja używania rekuperacji 😉
odpowiedz
Data dodania: 2018-11-27 22:08:45
tym bardziej jesteśmy przekonani do jej stosowania skoro tyle wyłapuje :)))
odpowiedz
Odpowiedź do martusia91
Data dodania: 2018-11-27 21:05:50
BTW Filtry stożkowe masz tylko na anemostatach wywiewnych?
odpowiedz
Data dodania: 2018-11-27 22:10:16
tak, bo stwierdzeniem skoro mamy na czerpni wstępny, a potem jest w reku to nie ma sensu zakładać na nawiewnych.
odpowiedz
Odpowiedź do martusia91
Data dodania: 2018-11-27 22:23:49
Podeślesz linka do filtra wstępnego na czerpni?
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2018-11-28 08:12:30
https://www.allewenta.pl/index.php?route=product/product&product_id=2687&filter=filtr+160
odpowiedz
Odpowiedź do martusia91
Data dodania: 2018-11-28 08:13:27
tu akurat dla rury spiro 160 ale są różne nawet z metalowymi wkładami, pewnie do mycia jak filtry w okapie ;)))
odpowiedz
Odpowiedź do martusia91
morgun  
Data dodania: 2018-11-28 07:59:32
Macie zehndera. A jakie filtry używacie? Zestaw oryginałów ok 150zł. Czy te filtry da rady prać?
odpowiedz
Data dodania: 2018-11-28 08:16:43
Generalnie sa oryginały bo działa dopiero miesiąc. Wczoraj szukałem i rzeczywiście G4 są po około 150 komplet. Prać chyba nie bo pewnie się rozkleją, ale odkurzać i czyścić to tak wczoraj je profilaktycznie odkurzyłem i nic się nie stało. Choć przyznam, że przy filtrze wstępnym na czerpni i stokowych na wyciągowych anemostatach te w reku były czyste.
odpowiedz
Odpowiedź do morgun
Data dodania: 2018-11-28 09:20:14
To chyba nawet w Krakowie nie ma tak źle;P A na poważnie to filtry w reku wymieniamy co ok 3 miesiące. Mamy też filtr klasy F8 i ostatnio jak go wymienialiśmy to był czarniusieńki ale to po 2 latach użytkowania.
odpowiedz
Data dodania: 2018-11-28 10:21:33
kurde a może mieszkam w Żywcu???? :D:D a poważnie po dwóch latach to rozumiem szczególnie P8, który jest już wysokiej klasy filtrem ale nie po miesiącu :D
odpowiedz
Odpowiedź do alxandra
Data dodania: 2018-11-28 09:56:00
Tym postem przekonaleś mnie aby nie zakladać rekuperacji - dzięki i pisze to serio - dzięki. Nie chce żyć w sterylnych warunkach bo to nie ma sensu. Okno uchylisz to samo Ci wpadnie, wyjdziesz na dwór tego samego wdychasz , więc po co pchać kupe kasy w takie rozwiazanie które nic nie daje.
odpowiedz
Data dodania: 2018-11-28 10:28:50
hehehe potraktuję Twój post w kategorii żartu :) dlaczego? ponieważ wpływ na zdrowie ma nie tylko ilość czynnika szkodliwego ale również czas na jaki jest narażony organizm, który w nim przebywa. Więc wolę 10-16 godzin przebywać w dobrych warunkach niż 24 w złych :D. Jednak rozumiem i szanuję, każdy ma swoje poglądy. Gdybyśmy jako Państwo nie blokowali budowy instalacji OZE a nie stawiali na węgiel to nie byłoby potrzeby filtrów, oczyszczaczy powietrza itd. a tak mamy najgorsze powietrze ever :)
odpowiedz
Odpowiedź do przemekradomyski11
brigid  
Data dodania: 2018-11-28 13:18:51
nie ma powodów, żeby się tak emocjonować OZE, wszystko ma swoje minusy, poczytaj o ekologicznych farmach wiatrowych w Niemczech, ludzie protestują bo od wibracji i dźwięków generowanych przez turbiny mają bóle głowy, wymioty i tym podobne atrakcje, jak na razie to chyba tylko elektrownie wodne są najmniej szkodliwe, choć ich budowa też ekologów wpienia, poza tym każdy przewód w domu zawsze jest siedliskiem najróżniejszych drobnoustrojów i bakterii, więc tak po 10 latach w reku może być niezłe zoo, tak samo jak w wentylacji grawitacyjnej, tyle, że długość kanałów inna, zamiast reku można sobie kupić oczyszczacz powietrza jak ktoś nie chce rur i też sobie polepszy jakość oddychania, dyskusja o OZE jest generalnie szalenie jednostronna, pokazuje się wyłącznie dobre strony, nie mówi o złych, bo jest z tego duża kasa
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2018-11-28 21:52:45
:) generalnie produkowanie jakiejkolwiek energii jest obciążone różnymi aspektami środowiskowymi - zawsze i tego nikt nie zmieni. Pytanie tylko, który jej rodzaj szkodzi najmniej środowisku, wybieramy mniejsze zło. Wg mojej wiedzy najmniej obciążające są źródła OZE np fotowoltaika (tak wiem panele też trzeba wyprodukować i powstają aspekty środowiskowe).
odpowiedz
Odpowiedź do brigid
brigid  
Data dodania: 2018-11-29 02:27:18
to nie tylko kwestia szkodliwości dla środowiska, w sensie odpadów przy produkcji i utylizacji urządzeń potrzebnych do OZE to także kwestia wydajności i możliwości zastosowania, solary, fotowoltaika czy wiatraki działają tylko w określonych warunkach pogodowych, węgiel można spalać o każdej porze, do tego społeczeństwo ogólnie jest a/niezamożne b/dość obojętne na tematy eko, stąd Twoje piękne filtry w reku :) btw. nie mam nic przeciwko reku, uważam tylko, że jak każde urządzenie to też ma swoje wady, a nie tylko zalety :)
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2018-11-29 08:23:36
A wiecie co jest najlepszą ostatnio hipokryzją ever ? jak znani celebryci i sportowcy reklamują i tworza linię produktów ECO swojej marki jak ubrania, torby, jedzenie , gadżety na które idzie tyle samo zużycia energii czy innych materiałów co na te nie eko. I to jest taka przyszłość nasza, że ludzie za te eko są w stanie zapłacić 3 razy tyle niż za zwykły produkt, który niczym się potrafi różnić.
odpowiedz
Odpowiedź do brigid
brigid  
Data dodania: 2018-11-29 21:52:15
cóż mogę Ci powiedzieć, jeden idzie do sklepu i kupuje "lepszy" produkt wierząc w uczciwość reklam, inny sprawdzi skład i stwierdzi, że może kupić nie-eko tańszy, bo jeden i drugi niczym się od siebie nie różnią, ale jak często widzisz w sklepie ludzi czytających etykiety? żeby wiedzieć trzeba najpierw trochę poczytać, posprawdzać, a komu się teraz chce :))
odpowiedz
Odpowiedź do przemekradomyski11
stanl12  
Data dodania: 2018-12-05 09:22:25
cena
rownież poproszę o prywatną wiadomość z ceną?
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2019-02-12 01:04:46
No to nieźle...
Buhaha.... :D
odpowiedz
Odpowiedź do przemekradomyski11
Data dodania: 2018-11-28 11:13:16
Witam ,ah jak się cieszę ,że będziemy mieli rekuperacje przynajmniej w domu będzie czyste powietrze,w mojej okolicy jeszcze kilka kopciuchów mamy.Ale przyznam ,że nie myślałam ,że tak często trzeba filtry wymieniać Pozdrawiam i gratuluję rekuperacji
odpowiedz
Data dodania: 2018-11-28 21:56:19
:)) mam nadzieję, że te w domu na wywiewnych anemostatach są głownie zabrudzone jeszcze przez pozostałości kurzu z budowy (taką mam wiarę :D ) Ten wstępny myślę, ze jednak będzie często wymieniany ma to plus ochrania te droższe w rekuperatorze :)))
odpowiedz
Odpowiedź do zakusynapasywny
morgun  
Data dodania: 2018-11-28 15:11:30
Dokładnie. warto montować reku skoro tyle syfu wchodzi do domu. To jest jedyna niestandardowa instalacja na którą się zgodziłem podczas budowy.
odpowiedz
Data dodania: 2018-11-28 22:05:10
Dokładnie liczę na to, że nie będę musiał ścierać kurzu :)))) a patrząc na blogi budowlane to powoli zaczyna być standardem. Choć niektórzy widzą w tym zło wcielone no ale Don Kichot z La Manchy też swoje we wiatrakach widział:D
odpowiedz
Odpowiedź do morgun
Data dodania: 2018-11-28 22:15:34
No prawdą jest ze rekuperacja jest dość drogim gadżetem a da się spokojnie bez niego żyć. Pewnie stąd tyle kontrowersji wokół tematu. Ale ja zauważam duża roznixe podczas sprzątania. Kurzu jest o wiele mniej i jest w sumie głównie tam gdzie pościel i ręczniki. I to mimo pól naokoło
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2018-11-29 09:37:55
:) no tak koszt zawsze wzbudza emocję jednak patrzmy realnie u nas koszt reku z wysokiej klasy urządzeniem Zehndera to jakieś 13 tyś. Ludzie potrafią wydać 8-10 tyś na 65 calowy telewizor - niedorzeczność zakupów :))))
odpowiedz
Odpowiedź do wenaplus
Data dodania: 2018-12-20 01:46:33
Hej a mam jeszcze pytanko. Czy to norma że te filtry stożkowe czy jakie to tam mają być są montowane w anemostatach w kuchni czy łazience ? Mam instalacje przez rekuperatory.pl na rurach spiro i nic mi nie wiadomo o filtrach przy wyciągach z kuchni czy łazienek.
odpowiedz
Data dodania: 2018-12-20 09:50:15
Kurcze noe wiem mi akurat wpadly w oko przez przypadek i kupilem. Teraz patrzac na efekty wiem ze to dobry pomysl bo ochraniasz rury i filtry w reku ;)
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
Data dodania: 2018-12-22 21:18:42
Hej, u nas tak samo, przynajmniej dwa razy w roku filtr na wlocie powietrza tka się zapycha, ze nie działa reku. Do tego, zwłaszcza w sezonie zimowym, gdy działa ogrzewanie podłogowe, filtry w reku na powrocie z domu tez mocno się zapychają kurzem zebranym z domu. To chyba wada ogrzewania podłogowego, bo cząsteczki kurzu z podłogi się unoszą. Jest jeszcze jeden minus naszej rekuperacji, mamy bardzo suche powietrze w domu, cała wilgoć znika. Z jednej strony to plus, ale trzeba jakoś dodatkowo powietrze nawilżać. Niezależnie od tego ponownie zdecydowałbym się na rekuperację. Pozdr Robert
odpowiedz
Data dodania: 2018-12-23 10:00:56
;))) Robert u na te wewnętrzne pewnie jeszcze wciągają kurz budowlany Aleeeeee po dwóch miesiacach zauważam ze rzadziej odkurzmy niz w mieszkaniu wiec w sumie sie nie dziwię. Co do unoszenia kurzu przez podłogowe to mit, zdecydowanie przy kaloryferach i wyższej temp grzania to zjawisko sie nasila. ;))))))
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
morgun  
Data dodania: 2018-12-23 14:39:33
Racja. Kurzu może jeszcze trochę być po pracach budowlanych. Podłogówka raczej kurzu nie będzie podnosić. Mam pytanie odnośnie wilgotności. Mam znajomego, który miał bardzo suche powietrze po zamontowaniu rekuperatora. Dopiero potem się dowiedział, że rekuperator ma coś takiego jak opcja "wilgotność komfortowa". Po przełączeniu tej opcji wilgotność jest normalna i powietrze nie jest bardzo wysuszane (rekuperator Zhender ComfoAir).
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
Data dodania: 2018-12-23 14:58:13
A jaką wilgotność powietrza miał znajomy i przy jakiej temp wewnątrz?
odpowiedz
Odpowiedź do morgun
morgun  
Data dodania: 2018-12-23 18:29:47
Wysuszało mu do 30% wilgotności. Temperatury wewnątrz nie znam. Teraz ma standardowo około 50%.
odpowiedz
Odpowiedź do martusia91
Data dodania: 2018-12-23 18:37:44
Nasz Zehnder działa w automacie - nie miałem czasu, aby robić jakieś programy wentylacji .Obecnie wilgotność na nawiewie wynosi 37%, a że podobno komfortowa jest 30-60% to nic nie kombinuje.
odpowiedz
Odpowiedź do morgun

Kolejny dzień na mopie :-P

Blog:  zabki2015
Data dodania: 2018-10-28
wyślij wiadomość

Jak w temacie... 

Wyszło pieknie :)))))



Rekuperacja Zehnder Comfoair Q600

Blog:  zabki2015
Data dodania: 2018-10-20
wyślij wiadomość

Używamy go prawie od tygodnia i postanowił podzielić się z Wami kilkoma przemyśleniami. 

Odnośnie samej rekuperacji ciągle pojawiają się na MB wątki czy montować czy to zbędny wydatek, itd. Ciągle jestem zdania, że jak najbardziej montować :)))

Jesteśmy zaskoczeni jak szybko zmienia się powietrze w domu już po kilku godzinach od włączenia jednostki. W czasie wchodzenia do domu praktycznie jest świeżo jak na dworze (polu :D) tylko cieplej. Odzysk ciepła jest spory np przy 21 stopniach w domu z 5 stopni na zewnątrz wdmuchuje świeże powietrze o temperaturze 20,5 stopnia. Zehnder ma dosyć rozbudowaną elektronikę i sam na bazie zapisów z 5 poprzednich dni w trybie automatycznym dostosowuje  temperaturę powietrza i wydaje mi się, że wilgotność po przez sterowanie bypasem, które wpada do domu. Generalnie wilgotność znacznie spadała oczywiście ma czujniki i możemy śledzić co i jak. Zużycie energii na drugim biegu to około 30W, ma licznik zużycia. 

Fajnie sprawuje się funkcja przewietrzania podczas kąpieli praktycznie nie paruje lustro.

Urządzenie jest dosyć duże i trzeba liczyć się z tym, że troszkę zajmie miejsca :) Bardzo intuicyjne menu praktycznie bez instrukcji można się poruszać. 

 Co bym zmienił: warto rekuperator zamontować daleko od sypialni ponieważ go słychać co prawda u nas nie ma jeszcze drzwi wewnętrznych, a pomieszczenie techniczne jest zlokalizowane na przeciwko sypialni. Sam szum wylatującego powietrza z anemostatów nie jest bardzo uciążliwy w nocy słychać delikatny dźwięk. 


14Komentarze
neptun4  
Data dodania: 2018-10-20 17:25:04
Jaki był koszt samego rekuperatora?
odpowiedz
Data dodania: 2018-10-21 09:04:15
na priv wysłałem info :)
odpowiedz
Odpowiedź do neptun4
Data dodania: 2018-10-20 19:03:53
Przyłączę się do peanów pochwalnych rekuperacji gdyż jestem jej największą fanką w tej części galaktyki ;-) U nas centrala wrzucona na strych więc zupełnie jej nie słychać - jeśli ktoś ma taką możliwość to polecam rozwiązanie. Co do szumu powietrza w kanałach po zamieszkaniu kompletnie przestałam je słyszeć (przy mocy 30% w ciągu dnia i 10% w nocy) aczkolwiek Inwestor upiera się że jemu przeszkadzają więc ma zamiar zamontować jeszcze tłumik.
odpowiedz
Data dodania: 2018-10-21 09:06:17
Strych to dobre miejsce jeszcze jak ogrzewany :) no ale cóż mam nadzieję, że jak założymy drzwi będzie lepiej choć w sumie lodówka pracuje głośniej, może to kwestia przyzwyczajenia. :)
odpowiedz
Odpowiedź do blue--bell
Data dodania: 2018-10-20 21:16:36
To prawda czuć różnicę w powietrzu w domu :) U nas tylko włączyłem na próbę, bo mamy jeszcze nieocieplone kanały leżące na stropie i w nocy wiało chłodem. Mamy Thessle zamontowana w garażu i nawet na 100% mocy jej nie słychać w domu. W kompletnej ciszy czyli w nocy lekki pomruk z anemostatów słychać dopiero powyżej 40%, ale chodzi na 20% i jest kompletna cisza :)
odpowiedz
Data dodania: 2018-10-21 09:11:53
Niestety nie mamy garażu, jeszcze, a domek dosyć kompaktowy więc wszędzie blisko. Z drugiej strony jak porównam "ciszę" jaka panuje w Łodzi w nocy to nawet na 3 biegu tu jest cicho :)))
odpowiedz
Data dodania: 2018-10-20 21:59:20
Sprawność na poziomie 97%? Ciekawe ;) Raczej wentylator od czerpni chodzi na mniejszej prędkości niż wywiewny i stąd taki super efekt ;) Taka sprawność niestety tylko w warunkach laboratoryjnych... Proponuję ustawić oba wentylatory na np. 50% i wtedy porównać efekty pracy :)
odpowiedz
Data dodania: 2018-10-21 09:17:21
Trudno powiedzieć chodzi w trybie automatycznym więc może rzeczywiście na czerpni wolniej pracuje. Nie miałem jeszcze czasu aby dogłębnie przeszperać całe menu, a przynajmniej nie trafiłem na prędkość wentylatorów :)) Generalnie zauważyłem, że nawet jak jest 17 na dworze to nie wrzuca więcej niż te 21, nawet jak od słońca dom się nagrzeje do 23. Uchyla więcej bypass może ten program zabezpiecza przed przegrzewaniem domu? muszę doczytać dokładnie :)
odpowiedz
Odpowiedź do martusia91
Data dodania: 2018-10-21 10:51:41
A sterownik macie tylko ten na reku czy jeszcze jakiś w domu?
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2018-10-22 07:00:40
Tylko ten na reku, na razie nie kupowaliśmy gdyż jest blisko, a wydatków z wykończeniem sporo... zresztą sami wiecie :D mam wyprowadzony przewód z reku do rozdzielni aby włączyć go w sterownik.
odpowiedz
Odpowiedź do martusia91
Data dodania: 2018-10-25 19:09:43
Witam Też mieliśmy zakupić 350 ale zainteresował nas Wasz model oh namieszaliście nam w głowach ,co Was do niego skłoniło?
odpowiedz
Data dodania: 2018-10-26 11:22:21
:) na priv napiszę
odpowiedz
Odpowiedź do zakusynapasywny
morgun  
Data dodania: 2019-02-19 07:21:17
A wiecie może ile rzeczywiście prądu zużywa tzn podczas mroźnych dni? Spotkałem się z użytkownikiem, któremu rekuperator zaniżał poziom zużytej energii na wyświetlaczu, a rzeczywisty poziom zużycia był dwa razy większy.
odpowiedz
Data dodania: 2019-02-19 08:13:32
Niestety nie mam zalozonego osobnego licznika takze trudno powiedzieć. Licze ze nie oklamuja ;)
odpowiedz
Odpowiedź do morgun

Wyciaga, dmucha recytuje ;)))

Blog:  zabki2015
Data dodania: 2018-10-15
wyślij wiadomość

No to sie u nas podzialooooo jest i on !!! wyczekiwany niczym gwiazdkowe prezenty, niczym śnieg na stokach przez prezydenta (sic!) ;))) zhender comfoair q no wlasnie mial być 350, a jest inny ;))))

tagi
Zhender
zabki2015
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 209684
Komentarzy: 1433
Obserwują: 172
On-line: 9
Wpisów: 187 Galeria zdjęć: 437
o nas
Pomysł budowy domu powstał z potrzeby zmiany i chęci stworzenia własnego miejsca na ziemi.
Projekt E FOR 2 (ENERGO DLA DWOJGA)
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy bez poddasza bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Łódzkie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2019 czerwiec
2019 marzec
2019 luty
2019 styczeń
2018 grudzień
2018 listopad
2018 październik
2018 wrzesień
2018 sierpień
2018 lipiec
2018 czerwiec
2018 maj
2018 marzec
2018 luty
2018 styczeń
2017 grudzień
2017 listopad
2017 październik
2017 wrzesień
2017 sierpień
2017 czerwiec
2017 maj
2017 kwiecień
2017 marzec
2017 luty
2016 grudzień
2016 listopad
2016 październik
2016 wrzesień
2016 sierpień
2016 lipiec
2016 czerwiec
2016 maj
2016 kwiecień
2016 marzec
2016 luty
2016 styczeń

OBECNIE NA BLOGU
2 niezalogowanych użytkowników
Inne blogi dla projektu E FOR 2 (ENERGO DLA DWOJGA):
moniagrzegorz.mojabudowa.pl - wpisów: 58
kasiaijacek.mojabudowa.pl - wpisów: 58
kasia-tomek.mojabudowa.pl - wpisów: 58
pelikanwraju.mojabudowa.pl - wpisów: 57
katav.mojabudowa.pl - wpisów: 57
kasia626.mojabudowa.pl - wpisów: 57
radoslaw2.mojabudowa.pl - wpisów: 56
pogodna.mojabudowa.pl - wpisów: 56
asiajarek.mojabudowa.pl - wpisów: 56
wygodny-3.mojabudowa.pl - wpisów: 55
1-szy.mojabudowa.pl - wpisów: 55
zgredzik105.mojabudowa.pl - wpisów: 54
syldar.mojabudowa.pl - wpisów: 54
monitchka.mojabudowa.pl - wpisów: 54
mgprojekt.mojabudowa.pl - wpisów: 54
ludwik.mojabudowa.pl - wpisów: 54
lilie.mojabudowa.pl - wpisów: 54
czarymary.mojabudowa.pl - wpisów: 54
sylwia23.mojabudowa.pl - wpisów: 53
rawany.mojabudowa.pl - wpisów: 53
moni-sama.mojabudowa.pl - wpisów: 53
marina-paolo.mojabudowa.pl - wpisów: 53
madzik631.mojabudowa.pl - wpisów: 53
ladypank.mojabudowa.pl - wpisów: 53
kondzik.mojabudowa.pl - wpisów: 53
home5.mojabudowa.pl - wpisów: 53
tetmajer.mojabudowa.pl - wpisów: 52
s-agata578.mojabudowa.pl - wpisów: 52
gregof1.mojabudowa.pl - wpisów: 52
tomandjerry.mojabudowa.pl - wpisów: 51
oktagonek.mojabudowa.pl - wpisów: 51
marta-wojtek.mojabudowa.pl - wpisów: 51
adamandy.mojabudowa.pl - wpisów: 51
wioldami.mojabudowa.pl - wpisów: 50
thorn.mojabudowa.pl - wpisów: 50
outbud.mojabudowa.pl - wpisów: 50
niebieska.mojabudowa.pl - wpisów: 49
naszeranczo.mojabudowa.pl - wpisów: 49
ivamax.mojabudowa.pl - wpisów: 49
grzech89.mojabudowa.pl - wpisów: 49
edyta--marcin.mojabudowa.pl - wpisów: 49
dorina.mojabudowa.pl - wpisów: 49
czort.mojabudowa.pl - wpisów: 49
ananasek.mojabudowa.pl - wpisów: 49
vigganello.mojabudowa.pl - wpisów: 48
nataliabartek.mojabudowa.pl - wpisów: 48
szymaszki.mojabudowa.pl - wpisów: 47
rehau.mojabudowa.pl - wpisów: 47
necia91.mojabudowa.pl - wpisów: 47
marta02.mojabudowa.pl - wpisów: 47
little-my.mojabudowa.pl - wpisów: 47
lexis.mojabudowa.pl - wpisów: 47
karol1984.mojabudowa.pl - wpisów: 47
jonatanach.mojabudowa.pl - wpisów: 47
pocztowy.mojabudowa.pl - wpisów: 46
naszwkannach.mojabudowa.pl - wpisów: 46
mz1976.mojabudowa.pl - wpisów: 46
chatkamoja.mojabudowa.pl - wpisów: 46
magdamian.mojabudowa.pl - wpisów: 45
machorek.mojabudowa.pl - wpisów: 45
elaozga4.mojabudowa.pl - wpisów: 45
anami5bis.mojabudowa.pl - wpisów: 45
sztanca.mojabudowa.pl - wpisów: 44
rootkit.mojabudowa.pl - wpisów: 44
mebelin.mojabudowa.pl - wpisów: 44
kominywtle.mojabudowa.pl - wpisów: 44
grzesiek1985.mojabudowa.pl - wpisów: 44
domsusan.mojabudowa.pl - wpisów: 44
wkokosach.mojabudowa.pl - wpisów: 43
prawiechaber.mojabudowa.pl - wpisów: 43
kamilia.mojabudowa.pl - wpisów: 43
janus2016.mojabudowa.pl - wpisów: 43
grenada-ania.mojabudowa.pl - wpisów: 43
epakow.mojabudowa.pl - wpisów: 43
alysis.mojabudowa.pl - wpisów: 43
sibaf.mojabudowa.pl - wpisów: 42
palapala.mojabudowa.pl - wpisów: 42
matysek.mojabudowa.pl - wpisów: 42
majkatytan.mojabudowa.pl - wpisów: 42
magnat.mojabudowa.pl - wpisów: 42
kacper112.mojabudowa.pl - wpisów: 42
rozwiń
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67131
Liczba wpisów: 222807
Liczba komentarzy: 903577
Liczba zdjęć: 681135
Liczba osób online: 139
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy