Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Dobra izolacja...

Blog:  zabki2015
Data dodania: 2019-06-30
wyślij wiadomość

Dobra izolacja, okna to nie tylko ciepło w zimie Latem to przemiły chłodek ;))) Jak widzicie na dworze 33, a w domu 26 stopni, muszę przyznać,  ze jest bardzo przyjemnie. 

Dużą robotę robią rolety, które są zasłonięte od strony gdzie świeci słoneczko :) 

Ciekawe, że rekuperator obniża temperaturę.... w sumie nie wiem jak to się dzieje.

a w salonie 25,8 stopnia :)


17Komentarze
Data dodania: 2019-06-30 14:38:51
Wymiennik w rekuperatorze działa w dwie strony 😉
odpowiedz
Data dodania: 2019-06-30 15:30:49
😅😅😅 wiesz nigdy się nad tym nie zastanawiałem, zawsze wszyscy mówili, ze trzeba wyłączać w lato lub robić bypass bo będzie wdmuchiwal ciepłe ,))) a tu proszę jak widać większość się nie zna lub powtarzają głupotki ,))
odpowiedz
Data dodania: 2019-06-30 18:58:45
Mi najwięcej reku nawiewało do tej pory 28stopni, a pod Wrocławiem mamy w tym roku bardzo upalnie, 37-38stopni w cieniu już było ze 3 razy... W środku mamy 24stopnie i jest dość komfortowo 😊 bypassa przez rok nawet nie wyregulowałem więc jest nieaktywny 😁
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
2344
Data dodania: 2019-06-30 17:53:09
Głupotką to jest nieznajomość fizyki, powietrze wychodzące przejmuje ciepło od wchodzacego, w ten sposób wchodzące obniża swoją temperature ale i tak bardzo powoli ogrzewa pomieszczenia. Inaczej byś mówił gdybyś miał w chacie ze 30st a na zewnątrz 35st i nawiewaloby ci że 32, wyłączyłbys reku. Tak samo w nocy szybciej schłodzi ci na bypasie, nie ma bata.
odpowiedz
Data dodania: 2019-06-30 18:57:25
ale.... nie mam :))) i z tego się cieszę. Oczywiście w nocy reku idzie na 100% bypassie - dlatego w domu jest chłodno. Np teraz czujnik temp pokazuje 36, a w domu 26 - choć 26 wydaje się dużo to 10 stopni różnicy jest bardzo odczuwalne.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
2344
Data dodania: 2019-06-30 20:08:57
Wiem mam to samo w mocno średnio ocieplonym bloku, termometr pokazuje niespełna 26st, blok się nie nagrzewa dzięki temu, że są przed każdym oknem balkony na 1,5-2 m wysięgu co skutecznie odcina penetracje światła słonecznego przez szyby w najgorsze godziny południowe. Także nawet z byle jakim ociepleniem (10cm jakiegoś najgorszego styropianu) można mieć chłodno wystarczy mieć rolety, albo długie okapy.
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2019-06-30 18:41:09
my w bloku starym na 4 piętrze mamy 27stopni i dla mnie jest ukrop!;P w domu bez rekuperacji mamy po 23-24 stopnie, a dom budowany z 14 lat temu jak nie więcej bo od 11 lat mieszkamy :D jeden wielki upał, masakra, be, topię się ;p zazdroszcze tym co lubią takie upały
odpowiedz
Data dodania: 2019-06-30 18:58:56
:) to i tak fajnie 24 jak na dworze 36 :D przynajmniej u nas.
odpowiedz
Odpowiedź do karolinalabajczyk
ajsza  
Data dodania: 2019-07-01 07:18:01
u nas przy 36 stopniach dokładnie 25,8 w środku. Jednak rolety od strony południowo/zachodniej zasłonięte...
odpowiedz
Data dodania: 2019-07-01 08:02:52
Dlatego ja zainstalowalem odrazu klimatyzacje i mam 23 stopnie mi upały nie dokuczają. Można by było z domu nie wychodzić.
odpowiedz
Data dodania: 2019-07-04 09:04:59
Tak to świetny pomysł i wcale nie wychodzi tak drogo. Zastanawiamy się czy nie zrobić w sypialni chociaż jednego klimatyzatora.
odpowiedz
Odpowiedź do michalina_arek
Data dodania: 2019-07-05 12:03:56
Ja zamntowalem jeden skierwany na salon i kuchnie. Tam mam duże przeszklenia i od strony poludniowo-zachodniej gdzie grzeje najdłużej a na pokoje chłód się rozchodzi. No nie jest drogie, mnie kosztowało 3tys, 5kw klimatyzator.
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
morgun  
Data dodania: 2019-07-01 09:03:14
racja. roleta robi ogromną robotę jeżeli chodzi o ochłodzenie pomieszczenia. nie wyobrażam sobie domu bez rolet teraz.
odpowiedz
Data dodania: 2019-07-04 09:13:49
;) a zobacz ile osób ich nie montuje. Nie wyobrażam sobie jak byłoby u nas ciepło w lato gdybyśmy nie zasłaniali 5 metrowego HS. Zimą w ciągu 2h słońce potrafi podgrzać o 2 stopnie salon.
odpowiedz
Odpowiedź do morgun
Data dodania: 2019-07-02 08:32:54
jak w większości u nas również na zewnatrz było kilkukrotnie po 36 na zewnątrz i wiecej... w domu temp. 24-25 stopni przy załoniętych roletach, zastawnaim się czy byłoby chłodniej ( przyjemniej ) przy rekuperacji?
odpowiedz
Data dodania: 2019-07-04 09:10:35
Chyba nie, przynajmniej jak widzisz u nas nie jest ale.... po południu jak słońce już zejdzie z HS to go otwieramy i ciepło wpada (ciężko jest mi przekonać druga połówkę, ze to nie jest dobry pomysł ;)))) mam jednak plan zrobimy do ręku gruntowy wymiennik ciepła czytałem, ze jest spory uzysk chłodu latem, a zimowa pora dogrzanie powietrza.
odpowiedz
Odpowiedź do dubi1985
morgun  
Data dodania: 2019-07-04 21:40:59
sporej raczej nie ma . kilka stopni pewno tak. przynajmniej taką opinie uzyskałem od firmy zakładającej rekuperację. trzeba mieć też dobrą ziemię, najlepiej gliniastą, nie piaski.
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015

PSG i taryfa gaz

Blog:  zabki2015
Data dodania: 2019-03-02
wyślij wiadomość

Ze względu na fakt, że nasz dom zużywa na prawdę mało gazu i rachunki są niewielkie to za bardzo nie sprawdzałem faktur tylko płaciłem co okazało się błędem. 

Generalnie dla zużycia gazu do 1200m3 rocznie jest taryfa W2.1, która ma niższą opłatę stałą. Niestety moja została automatem zmieniona na W3.6 oczywiście winnych nie było :) Nikogo nie zastanowiło, że po 14 miesiącach od zainstalowania licznika było na nim tylko 904m3. Więc nie trzeba mieć podstawówki, aby wiedzieć, że to mniej niż 1200m3 rocznie :D:D:D:D ale nie w Polsce stoi dom to na pewno pożera gaz niczym Huta Katowice wongiel z gruba (bergmony wiedzą o co chodzi :P)

Także kochani jeśli macie dom energooszczędny /pasywny i niskie zużycie zerknijcie na fakturki i jaką macie przypisaną grupę taryfową gdyż może się okazać jak w moim przypadku, że dopłacacie. Faktury zostały skorygowane ale trwało to sporo....

13Komentarze
Data dodania: 2019-03-02 17:19:19
Początkowo byłem w grupie taryfowej do 1200m^3 lecz po niecałym roku zostałem przeniesiony do taryfy powyżej 1200m^3 mimo, że takiego zużycia nie było (brakowało prawie 150m^3 do tego progu). Po kontakcie z PGNiG okazało się, że oni przeliczają to na kWh i jakimś cudem wtedy przekraczam powyższy próg...Ogólnie chore podejście ale ja i tak raczej w aktualnym sezonie przekroczę 1200m^3/rok.
odpowiedz
Data dodania: 2019-03-03 11:56:11
a to dziwne bo na ich stronach www podają wartość w m3 więc bym się odwoływał :)))))
odpowiedz
Odpowiedź do martusia91
Data dodania: 2019-03-03 02:13:12
A jaka to różnica w cenie ?
odpowiedz
Data dodania: 2019-03-03 09:55:01
U mnie jest tak: Abonament: W2.12 - 10,66zł / W3.12 - 12,13zł Dystrybucyjna stała: W2.12 - 10,06zł / W3.12 - 38,47zł Dystrybucyjna zmienna: to jest oparte o ilość zużytego gazu więc ciężko porównać I jeszcze Pani w BOK twierdzi, że cena gazu jest ta sama...Owszem, samego gazu tak ale ja zawsze cenę gazu interpretuję jako kwota na fakturze podzielona przez zużycie :D Ja rozliczam się w cyklu 1 miesięcznym podając samodzielnie w eBOK stan gazomierza.
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
Data dodania: 2019-03-03 11:54:44
dokładnie jak poniżej wiec w sumie około 40zł co rocznie robi sporą sumkę :D
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
Data dodania: 2019-03-26 01:00:38
Hej, wróciłem do tego wpisu bo płaciłem właśnie FV za gaz i sprawdziłem te taryfy. Ja mam na umowie napisane, że jestem w grupie W2.12T czyli do 1200m3 (3 350< a ≤ 13 350kwh) teraz sprawdziłem ile użyłem od uruchomienia ogrzewania czyli od listopada do teraz 685m3. Już nie grzejemy więc w tym roku powinniśmy się zmieścic w tym przedziale. Ciekawe czy jak zamieszkamy i zaczniemy normalnie grzać to czy się zmienią mocno te odczyty. Zacznie chodzić rekuperacja i czasem kominek. Jeszcze nie ma żadnych sterowników i odczytów temperatury więc to też zacznie sterować piecem na przyszły sezon. Wygrzewanie wylewek + razem z ogrzewaniem na niewielkiej temp. wyszło więc od listopada do dzisiaj 1440zł
odpowiedz
Data dodania: 2019-03-26 07:04:33
To podobnie jak u nas było ponieważ dopiero od lipca grzejemy wodę użytkową tak normlanie i pewnie to zwiększy ogólne roczne zużycie. Jestem dobrej myśli i wierzę, że zmieścimy się w najniższej taryfie ;))))
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
Data dodania: 2019-03-29 22:26:15
Czy cały temat z niesłuszną zmianą taryfy załatwialiście osobiście w PGNiG czy przez e-bok?
odpowiedz
Data dodania: 2019-03-30 08:33:02
Najpierw próbowałem telefonicznie u mojego dostawcy gazu ale wysłał nas do PSG twierdząc, że skoro oni źle naliczyli to powinni odkręcić. Nie reagowali na moje argumenty, że nie jestem dla PSG stroną ponieważ nie mam z nimi umowy. Więc dzwoniłem do PSG ale oczywiści powiedzieli, że musimy to załatwić ze swoim sprzedawcą, który dopiero załatwi to z nimi. Napisaliśmy oficjalnego emilka z prośba o przywrócenie niższej taryfy, pomogło :)
odpowiedz
Odpowiedź do martusia91
Data dodania: 2019-03-30 09:09:50
Dzięki, muszę zacząć z nimi walkę od nowa bo zużyłem lekko ponad 1000m3 a przenieśli nas do wyższej taryfy... 🙃
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2019-05-10 21:07:13
Dziś rozpocząłem walkę z PGNiG ;) Zużycie w roku umownym = 1035m^3 (11677kWh) a przenieśli mnie do grupy taryfowej, gdzie zużycie w roku umownym przekracza 1200m^3 (13350kWh). Czekam na odzew - mają 2 tyg. Na samym początku rozmów w BOK chcieli mnie już pogonić, że się czepiam itp :D Reklamacja złożona osobiście jak i online - zobaczymy :) A u Was jak te wartości się kształtowały, że Was przenieśli do innej taryfy? :)
odpowiedz
Data dodania: 2019-05-10 21:27:04
Ja mam odczyt 816m3 od Listopada. Odczyt z wtorku. Ciekawe czy do Listopada ojde do 1200. Póki co to mam tą dobra taryfę
odpowiedz
Odpowiedź do martusia91
Data dodania: 2019-05-10 21:41:17
Musisz też wiedzieć kiedy następuje zmiana taryfy dla odbiorców w Twoim regionie :) U mnie rok umowny to od 1.10 do 30.09 kolejnego roku. Rok zużywania gazu (czyli od podpisania umowy) nie ma tu znaczenia - ja podpisałem umowę w połowie listopada wiec nie minął pełny rok zużycia gazu a taryfa została zmieniona :)
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87

Sterbox rolety cd.

Blog:  zabki2015
Data dodania: 2019-03-02
wyślij wiadomość

Wreszcie po powrocie z nart mogłem zając się dokładnym przeglądem i ustawianiem Sterboxa. Obecnie podłączone są rolety i kilka obwodów typu światło na elewacji, elektrozaczep drzwi. Okazuje się, że rolety zabierają bardzo dużo fizycznych wejść i wyjść ze sterownika oraz samych obwodów cyfrowych w sterowniku. W zasadzie obojętnie jaki sterownik użyjemy to rolety zjadają nam sporo miejsca poniżej postaram się to wyjaśnić. U nas zamontowanych jest tylko 8 rolet jednak:

- do każdej rolety musimy wykorzystać 2 wyjścia (góra i dół załączanie silnika) = 16 wyjść sterownika załączających przekaźniki (szt 16), które z kolei załączają silnki

- do każdej rolety posiadam dwa fizyczne przyciski góra i dół znów 8x2=16 wejść sterownika dających impuls do załączenia w/w przekaźników od silników.

Czyli tylko dla 8 rolet potrzebujemy 32 wejść/wyjść,  biorąc pod uwagę, że zazwyczaj  sterowniki PLC (te, które oglądałem) mają po 16 wejść / wyjść  od razu musimy kupić sterownik plus modół rozszerzenia.  Jak ktoś ma 20 rolet to 20x4 itd.

Dodatkowo zajmujemy sporo miejsca w samym sterowniku, w Sterbox to tzw. makrocele, w których programujemy działania. Mamy ich do wykorzystania 64, a automatyka rolet zajęła 32.  Może się więc okazać, że przy dużej ilości rolet będziemy musieli kupić drugi sterownik do sterownia np. oświetleniem.  Co nie jest problemem kwestia ceny - sterownik jest o 400zł droższy od modułu rozszerzenia więc bez przesady (standardowy 16 wejść/wyjść bez przekaźników).

Oczywiście można to ograniczyć np:

- zamiast sterowania dwoma przyciskami góra / dół zrobić sterownie jednym przyciskiem (jedno kliknięcie dół, drugie zatrzymuje, trzecie góra itd. jest taka opcja w sterowniku) w moim przypadku oszczędzamy 8 wejść

- w ogóle nie robić przycisków fizycznych przy oknach i sterować wyłącznie ze smartfona/tabletu/komputera plus automat.

Dziś wybrałbym opcję drugą bez przycisków dlaczego? Już po tygodniu okazuje się, że człowiek jest tak leniwy, nie chce mu się wstać z kanapy, aby kliknąć przycisk rolety tylko bierze do ręki telefon :) Dodatkowo działa automat, który otwiera i zamyka rolety. U nas zegar astronomiczny zamykający o zmierzchu, zegar godzinowy otwierający o 8.00 rano plus zegar tygodniowy, który nie otwiera rolet w sobotę i niedziele. Można wtedy oszczędzić na: instalacji do przycisków, samych przyciskach, które nie należą do najtańszych, wiele portów sterownika (u nas 16), oraz samego miejsca w sterowaniu Sterboxem.

Natomiast nieoceniona jest ilość opcji ustawiania rolet, którą można uzyskać odpowiednio programując sterownik. 


2Komentarze
Data dodania: 2019-03-03 02:37:27
Próbuję to sobie wyobrazić ale chyba musiał bym zobaczyć podłączenie na tablicy :D
odpowiedz
Data dodania: 2019-03-03 11:36:30
:)) w rozdzielni to nic nie widać tylko pełno przewodów, a bez zakładania oznaczników nie ma szans się połapać :) ale zrobię fotkę.
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87

Instalacja i STERBOX pierwsze kroki :)

Blog:  zabki2015
Data dodania: 2019-02-18
wyślij wiadomość

Przed wyjazdem na narty udało mi się podłączyć moduł główny Sterboxa i wpiąć rolety - działają :) co prawda tylko z aplikacji bez przycisków fizycznych ale za to pełny automat wraz z zegarem astronomicznym :)))

Co do szafy

Pole 1 - będzie na teletechnikę, zamontowałem patch panel i spiąłem do niego wszystkie skrętki utp. będzie łatwiej krosować. Będzie też ruter z POE, aby wpiąć kamery IP i Access pointy.

W polu 2 będą przekaźniki do włączania świateł, niektórych gniazdek i innych urządzeń.

W polu 3 sterownik oraz moduły rozszerzenia.

Jak widzicie cała instalacja została przygotowana w taki sposób, aby można było z rozdzielni sterować każdym obwodem. Wszystkie obwody świateł (poszczególne sekcje), przewody sterujące, sekcje gnizdek, przewody od czujek ruchu itd. zostały wpięte w zugi (te niebieskie złączki).Oczywiście wymaga to znacznie większej ilości przewodów czy miejsca w rozdzielni jednak korzyści są bardzo duże. Mogę dowolnie skonfigurować całą instalację. Np. mogę dowolnie zmieniać źródła światła kupic 12V i nie martwić się o zasilacze bo przecież mogę je wpiąć na początku rozdzielni (uważać spadki napięcia).

Co do samego Sterboxa urządzenie dosyć ciekawe szczególnie dla osoby, która nie umie programować. Najważniejsze jest to , że twórca systemu to prawdziwy pasjonat zawsze można do niego zadzwonić czy napisać emilka o poradę - zawsze odpowiada.

Jak to działa? sterownik (podłączmy kablem pod ruter) ma wiele wejść/wyjść i każde z nich możemy modyfikować, zamieniać. Np w fizyczne wejście nr 1 możemy podłączyć przewodem przycisk (impulsowy jak dzwonkowy) do zapalania obwodu np światła, a do wyjścia nr 2 podłączamy przekaźnik, który podaje nam 230V na lampy. Po kliknięciu w przycisk sterownik daje impuls na przekaźnik i załącza go. Ktoś powie: zaraz, zaraz no przecież klasycznie też to tak działa? Tak ale pod jednym przyciskiem możecie ukryć kilka funkcji w zależności od czasu jego przytrzymania np długie przytrzymanie wyłącza wszystko w pokoju. Jednocześnie możemy to samo odwzorować w aplikacji np na telefonie.  

Cala logika opiera się o gotowych patentach (makrocelach), które wykonują poszczególne działania. Do tego są gotowe aplikację na telefon, tablet wiec w zasadzie można nie robić wyłączników :D:D:D np. Makrocela Zegar astronomiczny - po wstawieniu takiego bloku można zmieniać szerokość i długość geograficzną i dopasować świt i zmierzch do swojej lokalizacji. Także, rolety, oświetlenie zewnętrzne, starowanie podlewaniem spokojnie da się ogarnąć.

Jest oczywiście wiele innych makrocel typu bramki logiczne or, and i wiele wiele innych przydatnych rzeczy, które możemy wykorzystać do sterowania domem. Wszystko zależy od naszej inwencji :)))

Myślę, że na początku wykonam prosty schemat działania typu wł/wył oświetlanie, a nastąpienie będę dodawał kolejne rzeczy np wyłączenie wszystkich świateł w domu po zamknięciu alarmu itp.

Jak coś fajnego zrobię to napiszę ;)

początki łączenia sterowania rolet :) 

4Komentarze
Data dodania: 2019-02-18 17:18:02
Fajnie to wygląda . A podgrzewanie deski klozetowej to ten czerwony wichajster obok monitorka?)))
odpowiedz
Data dodania: 2019-02-19 15:16:00
z tą deską to nie taki głupi pomysł :D raz spałem w hotelu i była podgrzewana wyjść się nie chciał :D
odpowiedz
Odpowiedź do wichrowewzgorza
Data dodania: 2019-02-19 09:56:43
Ciekawe, ciekawe. Sam bym się pobawił w coś takiego :)
odpowiedz
Data dodania: 2019-02-19 15:17:44
no można zrobić ciekawe rzeczy w pierwszej kolejności zrobię wyłącz wszystkie światła bo choć dom mały to denerwuje mnie bieganie wieczorkiem ;)))
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87

sterowanie domem czas zacząć - sterbox

Blog:  zabki2015
Data dodania: 2019-02-09
wyślij wiadomość

Powoli zaczynam budowanie sterowania domem. Opcje były różne np. znajomy ma zrobione na sterowniku PLC simensa S7-1200 bardzo fajnie działa ale cena wysoka plus wiedza z zakresu programowania. Nie jestem programistą więc wszystkie esp, domoticze i inne wynalazki nie dla mnie :)) Statel integra fajne rozwiązanie no ale już wcześniej miałem inna płytę. 

Ostatecznie padło na polski produkt Sterbox jest to oczywiście sterownik programowalny czyli PLC. Ma wiele przydatnych funkcji, a samo programowanie wydaje się dosyć proste można zobaczyć filmiki na YT. 

W standardzie jest obsługa za pomocą zwykłych przycisków, są aplikacje na telefon, tablet i oczywiście komputer. Jak to będzie się sprawdzać nie wiem na razie kupiłem moduł centralny i podłączę rolety. Choć widać, zę użytkownicy robią na tym wszystko nawet sterowanie kotłownią ;) 

Ma ktoś doświadczenie i może się podzielić wiedzą?

 

18Komentarze
Data dodania: 2019-02-09 13:37:49
Wbrew pozorom esp i domoticz nie jest trudny w konfiguracji 🙂 miałem podobne zdanie zanim zgłębiłem temat 😀
odpowiedz
Data dodania: 2019-02-09 19:09:30
Trudno powiedzieć nie mam nikogo w okolicy kto by sie tym zajmowal ;)) a zanim bym to sam ogarnal.... to pewnie sporo czasu by uplynelo ;)
odpowiedz
Odpowiedź do martusia91
Data dodania: 2019-02-09 22:15:53
Na grupach na FB jest dość sporo informacji także bez obaw ;)
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2019-02-10 08:48:48
no tak :) jestem w "inteligentnej grupie" na FB ale więcej niż połowy z tych wpisów nie rozumiem HAHAHHAHAHAHA a taka poważnie wiem, że koszty znacznie niższe niż gotowych sterowników.
odpowiedz
Odpowiedź do martusia91
morgun  
Data dodania: 2019-02-09 17:36:39
a jaki jest koszt standardowo wykonania takiej instalacji? kilka lat temu to było dosyć sporo 20-30 tyś.
odpowiedz
Data dodania: 2019-02-10 08:44:23
Mogę tylko powiedzieć o kosztach materiałów ponieważ projekt i wykonanie samodzielnie. Dodatkowy koszt przewodów to jakieś 30% więcej od standardu. U nas wyszło 2,2 tyś na wszystkie (w tym zwykłe zasilające 230/400V, sterownicze, skrętka UTP). Musisz kupić znacznie większą rozdzielnie, aby pomieścić aparaty. Tu różnie można kupić kilka mniejszych lub jedną duża. Wszystko zleży od rozmiarów instalacji. Powiedzmy, że w dwie rozdzielnice 5x24 pola powinno się zmieścić - 2x 600zł szt. Ja zrobiłem wielką szafę sam za chyba 400zł bo to nic innego jak zwykłe kątowniki plus szyba TH35 i osłony. Musi być dużo miejsca ponieważ od każdego odbiornika (np sekcja światła, roleta itd) przychodzą dwa przewody zasilanie 230/400V i sterowniczy. Ostatnią rzeczą to sterownik i elementy wykonawcze czyli przekaźniki. Sterownik np Sterbox moduł głowny 1170zł plus moduły rozszerzenia po 700 za sztukę. Przekaźnik kupisz po 25zł. I teraz wszystko zależy od ilości tego co chcesz podłączyć czyli projektu. Na szczęście cały system jest elastyczny więc nie musisz kupować od razu wszystkiego. Może jak skończę całość to opiszę wszystkie koszty.
odpowiedz
Odpowiedź do morgun
Data dodania: 2019-02-12 00:49:56
;) http://www.kmario82.mojabudowa.pl/pliki/kmario82/image/dsc_5734.jpg
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2019-02-12 07:01:59
no właśnie :)) dużo miejsca :))))))
odpowiedz
Odpowiedź do kmario82
Data dodania: 2019-02-10 00:10:55
No niestety u mnie czegoś takiego nie będzie, a szkoda bo lubię takie zabawki i coś bym wymyślił. Co do wiedzy to się nie przejmuj bo ja inżynier informatyk a też nie mam pojęcia jak to zrobić :) tak to jest jak się na studiach balowalo :D
odpowiedz
Data dodania: 2019-02-10 08:56:19
heheheheh no no coś o w tym wiem studiowałem kiedyś na elenktycznym w łodzi no ale skończyło się na OMC dr z zarządzania i managerką :D więc elektryka pozostała jako hobby. Ja wyszedłem z założenia, że okablowanie całego domu jest tanie i je zrobię, a sterownik cóż zobaczy się jak się zarobi. No ale ostatnio mam już dosyć stania przy roletach i trzymania przycisków więc kupiłem i zobaczymy :)
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
maciejz
Data dodania: 2019-02-18 16:31:38
Co chcesz sterować Sterboxem oprócz rolet?
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2019-02-19 08:18:27
Na pewno całym oświetleniem wew i zew Do tego jakieś rzeczy zamkniecie alarmu wylacza wszystko, komunikacja na cczujkach ruchu. Brama garazowa i brama furtki no rozne rzeczy ;))
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2019-02-12 00:52:25
Końca nie widać... ;)
http://kmario82.mojabudowa.pl/?id=205449
odpowiedz
Data dodania: 2019-02-12 08:18:21
niestety... dobrze, że te systemy są do rozbudowy więc nie trzeba od razu kupować wszystkiego :)
odpowiedz
Data dodania: 2019-02-16 22:08:26
Cześć, z mojego punktu widzenia prostsze jest Fibaro i ma fajne moduły wykonawcze. Wadą jest to, że jest tylko bezprzewodowy. Obejrzałem filmiki instruktażowe do Sterbox-a (nawet kiedyś sobie kupiłem jeden taki moduł, póki co leży w szafie) i wygląd an to że jest bardzo elastyczny i niezbyt trudny w programowaniu. Spokojnie dasz sobie radę, robiąc to krok po kroku :) Pochwal się wynikami będziemy Cię dopingować :)
odpowiedz
Data dodania: 2019-02-16 22:30:47
Fibaro jest systemem zamkniętym więc jak dla mnie odpada na samym początku.
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
Data dodania: 2019-02-17 12:15:21
Zgadza się. Nie bronię Fibaro - wybrałem ten system, bo był łatwy do wdrożenia, coś ma swoje wady. Pewnie gdybym miał więcej czasu to pobawiłbym się w system zbudowany na PLC - okablowanie w domu jest na to przygotowane. Póki co spełnia podstawowe założenia i nie narzekam. Będę dopingował kolegę i podziwiał efekty ze Sterbox.
odpowiedz
Odpowiedź do martusia91
Data dodania: 2019-02-17 18:25:49
:) tak pamiętam, kiedyś o tym pisaliśmy, że rozważałeś różne systemy :) ja od razu myślałem o PLC choć na początku miał być simens ale koszty i programowanie:) Sterbox wydaje mi się prostszy (brak wiedzy o programowaniu jedynie co to coś w VB w excelu napiszę). Wczoraj przed wyjazdem na narty podłączyłem rolety działa :)))
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
zabki2015
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 209684
Komentarzy: 1433
Obserwują: 172
On-line: 9
Wpisów: 187 Galeria zdjęć: 437
o nas
Pomysł budowy domu powstał z potrzeby zmiany i chęci stworzenia własnego miejsca na ziemi.
Projekt E FOR 2 (ENERGO DLA DWOJGA)
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy bez poddasza bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Łódzkie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2019 czerwiec
2019 marzec
2019 luty
2019 styczeń
2018 grudzień
2018 listopad
2018 październik
2018 wrzesień
2018 sierpień
2018 lipiec
2018 czerwiec
2018 maj
2018 marzec
2018 luty
2018 styczeń
2017 grudzień
2017 listopad
2017 październik
2017 wrzesień
2017 sierpień
2017 czerwiec
2017 maj
2017 kwiecień
2017 marzec
2017 luty
2016 grudzień
2016 listopad
2016 październik
2016 wrzesień
2016 sierpień
2016 lipiec
2016 czerwiec
2016 maj
2016 kwiecień
2016 marzec
2016 luty
2016 styczeń

OBECNIE NA BLOGU
2 niezalogowanych użytkowników
Inne blogi dla projektu E FOR 2 (ENERGO DLA DWOJGA):
majolika.mojabudowa.pl - wpisów: 530
michal85.mojabudowa.pl - wpisów: 468
arlenka.mojabudowa.pl - wpisów: 433
msz-n.mojabudowa.pl - wpisów: 418
ekodom.mojabudowa.pl - wpisów: 405
piasek.mojabudowa.pl - wpisów: 339
albatros2.mojabudowa.pl - wpisów: 279
tysia827.mojabudowa.pl - wpisów: 263
seven.mojabudowa.pl - wpisów: 232
zremba.mojabudowa.pl - wpisów: 216
lusiek.mojabudowa.pl - wpisów: 197
wilczyca32.mojabudowa.pl - wpisów: 193
czteryem.mojabudowa.pl - wpisów: 189
tomasznowak29.mojabudowa.pl - wpisów: 186
krzycho63.mojabudowa.pl - wpisów: 185
dorka-roman.mojabudowa.pl - wpisów: 174
bajkowydworek.mojabudowa.pl - wpisów: 165
domwpiaskowcu.mojabudowa.pl - wpisów: 162
piekar.mojabudowa.pl - wpisów: 156
ewaiadam.mojabudowa.pl - wpisów: 146
wybudujeadasia.mojabudowa.pl - wpisów: 144
miszszel.mojabudowa.pl - wpisów: 144
dom-azyl.mojabudowa.pl - wpisów: 144
sloneczna.mojabudowa.pl - wpisów: 143
perelka2009.mojabudowa.pl - wpisów: 141
patrycjacha.mojabudowa.pl - wpisów: 139
marzenianasze.mojabudowa.pl - wpisów: 136
aaaa-meble.mojabudowa.pl - wpisów: 136
asiakrzysztof.mojabudowa.pl - wpisów: 134
pszczolka.mojabudowa.pl - wpisów: 133
pretaporter.mojabudowa.pl - wpisów: 133
zacisze.mojabudowa.pl - wpisów: 132
wersjade.mojabudowa.pl - wpisów: 131
murekzone.mojabudowa.pl - wpisów: 130
kadmax-bw.mojabudowa.pl - wpisów: 130
pogodny1ja.mojabudowa.pl - wpisów: 125
blue--bell.mojabudowa.pl - wpisów: 125
fryzjereczka.mojabudowa.pl - wpisów: 124
dominka76.mojabudowa.pl - wpisów: 124
shagga80.mojabudowa.pl - wpisów: 123
elusiatomek.mojabudowa.pl - wpisów: 123
damariko.mojabudowa.pl - wpisów: 123
szarobialy.mojabudowa.pl - wpisów: 122
ligota.mojabudowa.pl - wpisów: 122
ancia9.mojabudowa.pl - wpisów: 121
alaimar.mojabudowa.pl - wpisów: 120
wierzby.mojabudowa.pl - wpisów: 118
wenaplus.mojabudowa.pl - wpisów: 117
magnollia.mojabudowa.pl - wpisów: 117
wymarzony.mojabudowa.pl - wpisów: 116
oleczka1986.mojabudowa.pl - wpisów: 116
jessicaa.mojabudowa.pl - wpisów: 116
cyprysowo.mojabudowa.pl - wpisów: 115
anetta16.mojabudowa.pl - wpisów: 115
magnat100.mojabudowa.pl - wpisów: 112
andzias77.mojabudowa.pl - wpisów: 110
beatka80.mojabudowa.pl - wpisów: 109
asiagrzesiek.mojabudowa.pl - wpisów: 105
edyta1988d.mojabudowa.pl - wpisów: 102
ustronny1.mojabudowa.pl - wpisów: 101
feriza.mojabudowa.pl - wpisów: 101
ezelazny.mojabudowa.pl - wpisów: 101
elik2014.mojabudowa.pl - wpisów: 101
monikaiszymon.mojabudowa.pl - wpisów: 100
milionwminute.mojabudowa.pl - wpisów: 100
podkampinosem.mojabudowa.pl - wpisów: 99
endialdi.mojabudowa.pl - wpisów: 99
serce.mojabudowa.pl - wpisów: 98
seba1.mojabudowa.pl - wpisów: 97
homekoncept32.mojabudowa.pl - wpisów: 96
gwatemala.mojabudowa.pl - wpisów: 96
tictac.mojabudowa.pl - wpisów: 95
nowak110.mojabudowa.pl - wpisów: 95
wiolettapiotr.mojabudowa.pl - wpisów: 94
widoq.mojabudowa.pl - wpisów: 94
nyveien.mojabudowa.pl - wpisów: 94
aleksander2.mojabudowa.pl - wpisów: 94
karolineczka2.mojabudowa.pl - wpisów: 93
budy--grzybek.mojabudowa.pl - wpisów: 93
kingailaki.mojabudowa.pl - wpisów: 91
naszemiejsce.mojabudowa.pl - wpisów: 90
mwas2016.mojabudowa.pl - wpisów: 90
magkul.mojabudowa.pl - wpisów: 90
m-110b.mojabudowa.pl - wpisów: 90
kofola35.mojabudowa.pl - wpisów: 90
jelonek-rex.mojabudowa.pl - wpisów: 90
gammaimy.mojabudowa.pl - wpisów: 90
rozwiń
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67096
Liczba wpisów: 222804
Liczba komentarzy: 903609
Liczba zdjęć: 681120
Liczba osób online: 328
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy